Szkolenie z inicjatywy lokalnej

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania – Partnerstwo Izerskie po raz II zaprasza przedstawicieli Organizacji pozarządowych, Sołtysów na szkolenie warsztatowe pt. Inicjatywa lokalna jako nowy instrument współpracy mieszkańców z samorządem lokalnym w zakresie realizacji zadań publicznych.
Cel szkolenia: Dostarczenie wiedzy z zakresie odpowiedzialności mieszkańców i możliwości uczestniczenia w realizacji zadań publicznych i działalności pożytku publicznego, oraz wiedzy dot. przygotowania wniosków o realizację zadania publicznego.
PROGRAM SZKOLENIA :
- Przedstawienie programu szkolenia
- Sfera zadań publicznych- analiza zasobów ustawowych; Ustawa z dnia 8.03.1990r o samorządzie gminnym, Ustawa z dnia 24.04.2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Działalność pożytku publicznego
- Lokalna społeczność jako III sektor gospodarki narodowej- formy działalności- Inicjatywa lokalna jako forma wsparcia III sektora
- Praca w grupach
- Pojęcie inicjatywy lokalnej w świetle ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie
- Katalog zadań będących przedmiotem inicjatywy lokalnej i warunki ich realizacji
- Obowiązki samorządu terytorialnego: tryb i szczegółowe kryteria wyboru zadań publicznych do realizacji w ramach inicjatywy lokalnej- ocena i wybór
- Wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
- Podsumowanie
TERMIN SZKOLENIA: 09.04.2013 godz. 9.30 (zgłoszenia na szkolenie przyjmowane będą do 08 kwietnia 2013 do godz. 12.00)
MIEJSCE SZKOLENIA:
Sala narad: Urzędu Gminy Zgorzelec, ul Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec
ZGŁOSZENIA BĘDĄ PRZYJMOWANE DO 08 kwietnia do godziny 12:00. TEL. 75 78 13 163, e-mail promocja@lgdpartnerstwoizerskie.pl