Z nauką i pasją kreuję swoją przyszłość w Gminie Gryfów Śląski.
Beneficjentem i ambasadorem projektu jest gmina Gryfów Śląski. Jego całkowita wartość wynosi 1 185 766,19 złotych. Realizacja zajęć projektowych rozpocznie się w listopadzie 2021r w Szkole Podstawowej Nr1 i Szkole Podstawowej nr2. W listopadzie w obu szkołach przeprowadzony zostanie nabór uczniów do projektu. Od grudnia realizację projektu rozpoczną uczniowie obu szkół. Zajęcia realizowane będą zgodnie z ustalonym i podanym do publicznej wiadomości harmonogramem. Projekt realizowany będzie od listopada 2021 do 30 czerwca 2023r.
Projekt przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego RPO WD 2014 2020 tj. ” Podniesienie u uczniów komp. kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy oraz rozwijanie niezbędnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” poprzez realizację następujących działań :
- a) realizację inicjatyw związanych z kształtowaniem komp. kluczowych na rynku pracy;
- b) wsparcie nauki j. obcych, nauk matematycznych.-przyrodniczych. i ICT oraz właściwych postaw: kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej.
- c) tworzenie w szkołach warunków do nauczania eksperymentalnego
- d) zapewnienie lepszej opieki specjalistycznej dla uczniów z SPE i zniwelowanie deficytów uczniów.
Realizacja projektu;
1.Realizacja zajęć rozwijających kompetencje kluczowe wśród uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1
3gr. zaj.rozw. z j.ang.kl.I-III,18ucz(9dz,9ch)
3gr. zaj. wyr. z j.ang.kl I-III,18ucz(9dz,9ch)
3gr. zaj.rozw. z j.ang.IV-VIII,18ucz(9dz,9ch)
3gr. zaj.wyr. z j.ang.IV-VIII,18ucz(9dz,9ch)
1gr. zaj.rozw.z j.niem. 6ucz(3dz,3ch)
1gr. zaj.wyrówn.z j.niem. 6ucz(3dz,3ch)
5 gr. z matematyki rozwi.,kl.IV-VIII,30ucz. (15dz, 15ch)
5 gr. z matematyki wyr.,kl.IV-VIII,30ucz. (15dz, 15ch)
6 gr. z matematyki rozwi.,kl.I-III,36ucz. (18dz, 18ch)
6 gr. z matematyki wyr.,kl.I-III,36ucz. (18dz, 18ch)
6 gr. z przyrody rozw.,kl.I-III,36ucz. (18dz, 18ch)
10 gr informatyki (8 gr. zajęć informat. i 2 gr. zaj. rozw. kompet. cyfrowe w tym bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni)
2.Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu dla uczniów oraz wyposażenie szkolnych pracowni w SP Nr 1
2gr. matematyka metodą eksperymentu 12ucz(6dz,6ch)
2gr. chemia metodą eksperymentu 12ucz(6dz,6ch)
4gr. geografia metodą eksperymentu 16ucz(8dz,8ch)
2gr. fizyka metodą eksperymentu 12ucz(6dz,6ch)
4gr. biologia metodą eksperymentu 16ucz(8dz,8ch)
- Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w Szkole Podstawowej Nr 1
4gr. zaj.korekcyjno-kompensacyjne, kl. III-VI 16ucz(8dz,8ch)
2gr.zaj.logoped. 8ucz(4dz,4ch)
2gr. zajęcia rozw. umiejętn. społeczno-emocjonalne 6ucz(3dz,3ch)
- Realizacja zajęć rozwijających kompetencje kluczowe wśród uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 Gryfów Śląski
1gr. 40 zaj.rozw.z j.ang. „My, a język angielski „kl.IV-VIII 4ucz(2dz,2ch)
1gr. 40 zaj. rozw. z ang. „Język angielski dla nas „kl.I-III, 6ucz(3dz,3ch)
1gr. 40 zaj. rozw. „Język niemiecki jest OK ” kl.VII-VIII 6ucz(3dz,3ch)
2 gr. 40 zaj.”Lubimy matematykę” kl I-III,10ucz.(5dz,5chł)
1 gr. po 40 zaj.matematyka „Matematyka nas cieszy” kl.IV-VIII 4ucz.(2dz,2chł)
zaj.matematyka wyrówn. kl.IV-VIII 4ucz.(2dz,2chł)
1gr. 40 zaj.rozw.z j.ang. wyrówn.kl.IV-VIII 4ucz(2dz,2ch)
2gr40 zaj. zabawy z komputerem kl. I-III, 10ucz(5dz,5ch)
1gr.60 zaj.rozw. kompetencji cyfrowych uczniów kl IV-VIII, 6ucz(3dz,3ch);
- Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu dla uczniów oraz wyposażenie szkolnych pracowni w SP nr 2
1gr. „Poznajemy świat” zaj. z przyrody poprzez eksperym. 6ucz(3dz,3ch)
1gr. „Świat wokół nas” kl.I-III – metodą eksperymentu 6ucz(3dz,3ch)
1gr. „Świat wokół nas” kl.IV-VIII – metodą eksperymentu 6ucz(3dz,3ch)
1gr. „Odkrywamy, doświadczamy” – metodą eksperymentu, kl. IV-VIII 6ucz.(3dz,3ch)
- Wsparcie w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w SP 2
1gr. 60 zaj.logoped. 4ucz(2dz,2ch), kl I-III.
5os.po 60zaj./os. zajęcia z psychologiem indywidualne, kl.I-VIII, 5ucz (2dz,3ch)
1gr.po 60zaj. zajęcia terapeutyczne 4ucz (2dz,32h)
Realizowany program kładzie nacisk na przekazanie uczniom wiedzy w sposób ciekawy i zrozumiały. Zajęcia będą prowadzone przy zastosowaniu różnorodnych metod aktywizujących budzących zainteresowanie uczniów, ich aktywne postawy i zaangażowanie. W czasie realizacji programu będzie przekazywana uczniom nie tylko określona wiedza merytoryczna, lecz również stworzenie młodzieży możliwość samodzielnego myślenia, kojarzenia, abstrahowania, tworzenia analogii, odwoływania się do własnych doświadczeń i wiedzy. Założeniem programu jest żywy udział w zajęciach, który warunkuje kształtowanie postaw i umiejętności.
Warto tu dodać, że szkoły gminne realizują już trzeci projekt skierowany na kompetencje kluczowe ale należy też podkreślić, że obie szkoły zostały doposażone w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne w tym sprzęt TIK .
Zajęcia projektowe jak do tej pory cieszyły się popularnością i uczniowie chętnie z tej propozycji korzystali. Mam nadzieję, że tak będzie i teraz . Na stronach internetowych obu szkół będzie można na bieżąco śledzić sprawozdania ze zdjęciami z pracy poszczególnych grup.
Zapraszam serdecznie Państwa dzieci do udziału w projekcie, wszelkie niezbędne informacje możecie Państwo uzyskać w każdej szkole u koordynatorów tj. SP Nr1 Jadwigi Hawryluk, SP nr2 Alicji Kuźniarz i wszystkich nauczycieli obu szkół którzy będą pracowali z Państwa dziećmi.
Z poważaniem
Koordynator projektu Jadwiga Hawryluk