04.08.2011
Agnieszka Muszka

Trzeźwość bez granic

Trzeźwość bez granic

Sierpień jest już tradycyjnie w Polskim Kościele miesiącem trzeźwości. Organizatorzy kampanii społecznej „Prowadzę – jestem trzeźwy”, jak co roku, intensyfikują działania w tym okresie.

1 sierpnia ogólnopolskie telewizje TVN, TVP oraz telewizje lokalne rozpoczną emisje spotu „Trzeźwość bez granic”. Spot pokazuje kierowcę (w tej roli aktor Dariusz Niebudek), który podróżując przez różne europejskie miasta reprezentuje ponadnarodową wspólnotę trzeźwych kierowców. Spot, tak jak wszystkie poprzednie, koncentruje się na pozytywnych emocjach i wartościach, świadomym wyborze i odpowiedzialności za życie innych.

– Chcemy stworzyć wspólnotę kierowców różnych narodowości, którzy niezależnie od tego, czy są w Paryżu, Atenach czy w Warszawie, zawsze wierni są swojemu postanowieniu bycia trzeźwym za kierownicą – mówi ksiądz Piotr Brząkalik, Duszpasterz Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej – „Trzeźwość bez granic” oznacza również stan umysłu kierowcy, który decyduje się prowadzić samochód w 100% świadomie i odpowiedzialnie, bez alkoholu, narkotyków i dopalaczy we krwi.
Zgodnie ze słowami Krzysztofa Gmyrka, dyrektora Business Consulting, agencja ta, we współpracy z księdzem Brzakalikiem, przygotowuje międzynarodową odsłonę kampanii w państwach Unii Europejskiej. Temu służyła m.in. prezentacja kampanii w Madrycie podczas kongresu FEPE, przez Lecha Kaczonia, prezesa Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Blisko dwustu uczestników kongresu reprezentowało właścicieli nośników reklamy zewnętrznej z 29 różnych krajów.

– Pierwsze kontakty po prezentacji świadczą o możliwościach zaistnienia akcji „Prowadzę – jestem trzeźwy” w takich krajach, jak: Austria, Czechy, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, a nawet Republika Południowej Afryki i USA – relacjonuje Lech Kaczoń (więcej o kongresie na www.trzezwosc.pl ).
Największym sukcesem kampanii „Prowadzę – jestem trzeźwy” są towarzyszące jej zaufanie i odzew społeczny, spontaniczne zaangażowanie ludzi z różnych środowisk i grup społecznych, którzy z własnej inicjatywy propagują hasła kampanii wśród rodziny, przyjaciół
i znajomych. Dowodem na to są tysiące maili od kierowców i członków ich rodzin, jakie do tej pory otrzymali organizatorzy kampanii.

Jej rozwój możliwy jest dzięki zaangażowaniu wielu darczyńców, partnerów i przyjaciół, wśród których najliczniejsze grupy stanowią z jednej strony urzędy miast i gmin, a z drugiej, właściciele nośników reklamowych, którzy udostępniają czas emisyjny oraz powierzchnie ekspozycyjne dla kampanii. Patronat nad kampanią objął m.in. Metropolita Katowicki
Ks. Arcybiskup Damian Zimoń.

Kampanię, dzięki życzliwości wielu Partnerów z całej Polski, prowadzą ksiądz Piotr Brząkalik, Duszpasterz Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej i firma Business Consulting z Katowic.

 

Drukuj/generuj pdf

Na skróty