01.12.2021
Paweł Cerkanowicz

Rewitalizacja linii kolejowych nr 317 i 336 na trasie Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój .

Rewitalizacja linii kolejowych nr 317 i 336 na trasie Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój .

Dnia 29.11.2021 r. w Gryfowskim ratuszu odbyło się spotkanie z udziałem Członka Zarządu Województwa Dolnośląskiego Tymoteusza Myrdy w spotkaniu uczestniczyli burmistrz Mirska Andrzej Jasiński, burmistrz Miasta Świeradowa-Zdroju Roland Marciniak, burmistrz Gminy i Miasta Gryfowa Śląskiego Olgierd Poniźnik oraz V-ce Przewodniczący Rady Miejskiej Arkadiusz Cichoń, Z-ca Burmistrza Andrzej Tartak, główna księgowa UMiG Anna Śliwińska oraz, a także dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei We Wrocławiu Leszek Loch. Rozmowa dotyczyła głownie udziału lokalnych samorządów w dofinansowaniu tej inwestycji i współpracy przy tworzeniu tego projektu. I etap rewitalizacji polegający na wycince drzew i krzewów usunięciu szyn, podkładów kolejowych został zakończony. Obecnie inwestor-UMWD, a w jego imieniu Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przystępuje do przetargu na drugi etap prac polegających na ułożeniu torów od Gryfowa Śląskiego do Mirska, z jednoczesnym uwzględnieniem przystanku PKP w Proszówce, który zostanie poddany gruntownej modernizacji. Podczas obrad Burmistrz Gryfowa Śląskiego poruszył bardzo istotny problem jakim jest tragiczny stan dworca PKP w Gryfowie Śląskim. Przeciekający peron II zalegające substancje ciekłe w przejściu między peronowym, brak poczekalni i toalet to głownie problemy jakie powinny zdaniem Burmistrza powinny być zrealizowane przed otwarciem linii. Jeżli te problemy nie zostaną rozwiązane to będzie zdaniem Burmistrza wstyd nie tylko dla PKP, ale także dla wizerunku miasta. Członek Zarządu- Tymoteusz Myrda obiecał spotkanie z władzami PKP PLK- Wałbrzych, Zakładem Nieruchomości PKP- Wrocław, by te problemy rozwiązać.

Drukuj/generuj pdf

Na skróty